~ ΕΝΑΡΞΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ~

Τα φυσικά πρόσωπα που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον εμπορικό κλάδο με έδρα στην Ελλάδα, μπορούν από σήμερα να κάνουν χρήση της εφαρμογή για την “Έναρξη Ατομικής Επιχείρησης μέσω του Gov.gr” χωρίς να απαιτείται καμία προπαρασκευαστική ενέργεια», ενώ «την έναρξη μπορεί να πραγματοποιήσει και τρίτο πρόσωπο με την προϋπόθεση να εξουσιοδοτηθεί μέσα από την παρούσα εφαρμογή.

  1. Ο ν. 4892/2022 (Α’ 28) κατήργησε την υποχρέωση προεγγραφής στον e-ΕΦΚΑ από τους πολίτες που προβαίνουν σε έναρξη ατομικής επιχείρησης. Θέσπισε δε την αυτεπάγγελτη εγγραφή από τον e-ΕΦΚΑ κάτι που θα υλοποιηθεί τεχνικά στην 2η έκδοση της εφαρμογής Έναρξης Ατομικής Επιχείρησης μέσω Gov.gr
  2. Με τον ν. 4919/2022 (Α’ 71) δημιουργήθηκε ένα σαφές και απλουστευμένο πλαίσιο καταχώρισης και δημοσίευσης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) και θεσμοθετήθηκε διακριτό από το ΓΕΜΗ, Μητρώο Μη Εμπορικής Οικονομικής Δραστηριότητας (ΜΜΕΟΔ).
  3. Πώς θα λειτουργεί η εφαρμογή
  4. Για τη χρήση της υπηρεσίας απαιτείται ο πολίτης:
  5. * να διαθέτει ελληνικό ΑΦΜ
  6. * να είναι ενήλικος Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος άλλου κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης   από αλλοδαπούς πολίτες τρίτων χωρών που έχουν βάσει της άδειας διαμονής τους τη δυνατότητα για άσκηση αυτόνομης επαγγελματικής δραστηριότητας και
  7. * να μην έχει ήδη ατομική επιχείρηση
  1. * και η έδρα της επιχείρησης να είναι στην Ελλάδα  Εάν το ακίνητο είναι δικό σας, προσκομίζετε ένα αντίγραφο του Ε9.
  2. Εάν μισθώνετε επαγγελματική έδρα, χρειάζεται ηλεκτρονικό μισθωτήριο συμβόλαιο επαγγελματικής μίσθωσης, με ηλεκτρονική αποδοχή από τον επιχειρηματία.
  3. Εάν η έδρα παραχωρείται δωρεάν, χρειάζεται ηλεκτρονικό μισθωτήριο συμβόλαιο παραχώρησης ενός χώρου του σπιτιού( με αμοιβή μίσθωσης 0,01€).  Σπάνια δέχονται υπεύθυνη δήλωση συγγενή Α’ βαθμού για δωρεάν παραχώρηση χώρου
  4. Εάν η έδρα θα είναι η οικία και μισθώνεται, χρειάζεται από τον ιδιοκτήτη είτε μια υπεύθυνη δήλωση με γνήσιο υπογραφής, είτε μια τροποποίηση του μισθωτηρίου στο taxis , που να δηλώνεται ότι επιτρέπει να χρησιμοποιηθεί ως έδρα επιχείρησης ένας χώρος της οικίας που εκμισθώνει.
  1. Τα στοιχεία που θα χρειαστεί να γνωρίζει ο χρήστης καθώς θα του ζητηθούν να τα συμπληρώσει είναι:
  2.  νέο έντυπο έναρξης Δ211
  3. * οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης στο Taxis net
  4. ΚΑΔ   86.90.19.03  ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ . 86.90.13.02 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΛΑΚΤΗ(ΜΑΣΕΡ)
  5. Υπεύθυνη δήλωση για αποδοχή ένταξης στο καθεστώς απαλλαγής ΦΠΑ για έσοδα έως 10.000€ (εφόσον επιλεγεί)
  6. Πτυχίο-Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (εφόσον απαιτείται)
  1. * ο Αριθμός Ταυτότητας Ακινήτου για ιδιόκτητη έδρα ή ο αριθμός συμβολαίου και το έτος σύνταξης του για μισθωμένη έδρα με την προϋπόθεση ότι στο μισθωτήριό αναγράφετε ο ΤΚ στη διεύθυνση της έδρας
  2. * τα στοιχεία της Επιχείρησης όπως ΚΑΔ και εμπορικός τίτλος.
  3. Σε περίπτωση που δεν προβεί το ίδιο το φυσικό πρόσωπο σε ενέργειες έναρξης αλλά αποφασίσει να εξουσιοδοτήσει τρίτο πρόσωπο  , το μόνο που απαιτείται είναι να γνωρίζει τον ΑΦΜ και τα στοιχεία του εξουσιοδοτούμενου,  για να συνταχθεί η εκάστοτε εξουσιοδότηση.
  4. Η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς με την δημιουργία της Βεβαίωσης έναρξης εργασιών της επιχείρησης. Το έγγραφο διαθέτει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του gov.gr με προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα και χρονοσήμανση, κωδικό αριθμό  και κωδικό QR για την επαλήθευση του.
  5. Μπορεί να διακινηθεί τόσο ηλεκτρονικά όσο και έντυπα, ενώ στην έντυπη μορφή του δεν χρειάζεται επικύρωση αφού επιβεβαιώνεται με την εφαρμογή εγκυρότητας εγγράφων του gov.gr. Η ανάκτηση της βεβαίωσης γίνεται στη σελίδα my ΑΑΔΕ.
  6. Μόλις εκδοθεί η βεβαίωση έναρξης εργασιών για την ατομική επιχείρηση ο πολίτης πρέπει να προβεί σε εγγραφή και υπαγωγή στην ασφάλιση του eΕΦΚΑ χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη ψηφιακή υπηρεσία μέσω του gov.gr. Σε περίπτωση παράλειψης του συγκεκριμένου βήματος και μη υποβολής αίτησης, η εγγραφή θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτα με πράξη του αρμόδιου ασφαλιστικού οργάνου.
  7. Τέλος καταχώρησης στο Γ.Ε.ΜΗ. 10 ευρώ – για την καταχώρηση και έκδοση ανακοίνωσης έναρξης εργασιών της ατομικής επιχείρησης
  8. Ετήσιο τέλος Γ.Ε.ΜΗ. 30 ευρώ – που αφορά στην ετήσια συνδρομή για το Γ.Ε.ΜΗ.

Σε περίπτωση που ολοκληρωθούν τα παραπάνω πάμε στο  Β΄ μέρος

  • Δημιουργία σφραγίδας (θα σας ενημερώσουμε πως θα καταγραφεί )
  • Άνοιγμα επαγγελματικού λογαριασμού σε οποιοδήποτε Πιστωτικό ίδρυμα επιλέξετε
  • Ενημέρωση για Δαπάνες που εκπίπτουν και μειώνουν τα έσοδα σας .
  • Συνάντηση για mentoring  και συμβουλευτική από Λογιστή πάνω στο αντικείμενο της εργασίας σας .

Στο θέμα ασφάλισης σας για 5 συναπτά έτη (ισχύει έως σήμερα) το κόστος είναι 152.93€ ανά μήνα ,(Θα σας στέλνετε ταυτότητα πληρωμής από το λογιστήριο κάθε μήνα)

τα 40.000 ευρώ.

*Προσοχή : Για οικονομικές συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων με μετρητά το όριο είναι 500€. Μεγαλύτερα ποσά μόνο μέσω Τραπέζης. ΟΜΩΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ κάθε συναλλαγή άνω των 250€ θα πρέπει να είναι μέσω τράπεζας.

Φορολογία

Μειωμένος φορολογικός συντελεστής 9% για εισοδήματα μέχρι 10.000€

Για τα τρία πρώτα έτη άσκησης της δραστηριότητας, ο φορολογικός συντελεστής (9%) μειώνεται κατά 50%, δηλαδή η φορολογία είναι με 4,5%, εφόσον ο τζίρος δεν υπερβαίνει τις 10.000 €.

Δεν υπάρχει αφορολόγητο στις ατομικές επιχειρήσεις  με τζίρο άνω των 10000€ και εφόσον έχουν παρέλθει τα 5 χαριστικά έτη από το έτος έναρξης  Η φορολογία γίνεται στα καθαρά κέρδη και ξεκινάει από το πρώτο ευρώ.

Για ατομική επιχείρηση που δηλώνει ζημίες ή μηδενικά κέρδη, ο επαγγελματίας φορολογείται με τεκμήρια. (πχ τεκμήριο διαβίωσης άγαμου 3.000€, αυτοκίνητο, κατοικία, δάνειο κλπ).

Βασικές Φορολογικές Υποχρεώσεις

Βιβλίο εσόδων – εξόδων : Παρακολούθηση σε απλογραφικό σύστημα και υποχρεωτική ενημέρωση κάθε τρεις μήνες (πρόστιμο μη ενημερωμένων βιβλίων 3.000€)

Δήλωση ΦΠΑ : Το ΦΠΑ σας είναι 24% είναι πλέον της αμοιβής .Υποβολή κάθε 3 μήνες (Το ΦΠΑ Α’ τριμήνου Ιανουάριος-Φεβρουάριος-Μάρτιος, υποβάλλεται δήλωση έως τέλος Απριλίου και ούτω καθ’ εξής για τις άλλες τρεις τρίμηνες δηλώσεις ΦΠΑ.) ΣΗΜΕΙΩΣΗ Αν επιλέξετε την απαλλαγή ΦΠΑ έως  τα 10000€ τζίρο (κύκλος εργασιών) με αίτημα παίρνεται την απαλλαγή αυτή ( άρθρο 39 ν.2859/2000). Όμως ότι λάμπει δεν είναι χρυσός και γι αυτό το θέμα,  θέλω να το συζητήσουμε πριν πάρετε απόφαση πάνω στην απαλλαγή του ΦΠΑ .

ΜΥΦ : Συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών προμηθευτών για όλα τα τιμολόγια για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών (  διασταύρωση μέσω συνοπτικού βιβλίου από το  my data( γίνεται  από το λογιστήριο) , ώστε να μη χαθεί κανένα έξοδο σας.

Φορολογική Δήλωση έτους : Ε1 και Ε3

Φόρος παρακράτησης επιχειρηματιών : Κάθε μήνα για κάθε επιχειρηματία που έχει εκδοθεί τιμολόγιο παρακράτησης φόρου.

(ΦΜΥ) Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών : Κάθε μήνα για κάθε εργαζόμενο με μικτό μισθό άνω των 830€ ή για κάποιες συγκεκριμένες ειδικότητες.

Ενδοκοινοτικά τιμολόγια  τόσο εξόδων όσο και εξόδων  πρέπει να τα στέλνεται με mail ΑΜΕΣΑ στο εκάστοτε   , με θέμα στο  MAIL «  ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ»

ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ θα στέλνονται στο λογιστήριο υπογεγραμμένα  και από τα δύο μέρη σχεδόν άμεσα στο mail  του εκάστοτε Λογιστηρίου.

ΠΡΟΣΟΧΗ !  ΕΣΕΙΣ ΕΧΕΤΕ ΑΠΑΛΛΑΓΗ τέλους  επιτηδεύματος  !!!! ΓΙΑ ΤΑ 5 ΕΠΟΜΕΝΑ ΕΤΗ ( Εφόσον δεν έχετε κάνει έναρξη σε προγενέστερο χρόνο , και εφόσον δεν έχετε συμπληρώσει την 5ετία). 

Αν κάνετε έναρξη 15/12/2024 , το 2024 λογίζεται ως 1 έτος  δραστηριότητας.

  • ΣΗΜΕΙΩΣΗ Όλες οι παραπάνω οδηγίες ,ενδέχεται να αλλάξουν  καθότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείτε πολυνομία και συχνές αλλαγές στον φορολογικό κώδικα .

Οι παραπάνω πληροφορίες προέρχονται από την λογίστρια της ΕΛ.Ε.ΣΙ. κα Αλίκη Χρ. Αποστολάκη

Στοιχεία Επικοινωνίας
Αλίκη Χρ. Αποστολάκη
www.alfaccount.gr
Email: info@alfaccount.gr
Tel: (+30)210-8211177
Fax: (+30)210-8211838
GR Mob: (+30)6932436293